نتایج جستجو برای عبارت :

اولویت تبلیغی رسول اکرم (صلّی الله و علیه و آله)

فطرس ملک
محمد بن حسن صفار رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا احمد بن موسى عن محمد بن المعروف بغزال مولى حرب بن زیاد البجلى عن محمد ابى جعفر الحمامى الكوفى عن الازهر البطیخى عن ابى عبد الله علیه السلام قال ان الله عرض ولایة امیر المؤمنین فقبلها الملئكة واباها ملك یقال لها فطرس فكسر الله جناحه فما ولد الحسین بن على علیه السلام بعث الله جبرئیل فی سبعین الف ملك إلى محمد صلى الله علیه وآله یهنئهم بولادته فمر بفطرس فقال له فطرس یا جبرئیل إلى ا
 
 میلاد امام جعفر صادق و پیامبر (ص)
 
تو آمدی و جهان غرق در خِرَد می‌شد
دلیل‌ها همه با عشق مستند می‌شد
تو آمدی پر و بالی دهی به این دل‌ها
به پای درس تو هفت آسمان رصد می‌شد
میلاد رسول اکرم و ولادت امام جعفر صادق (ع) بر همگان مبارک باد
 
پیام تبریک میلاد رسول اکرم و امام جعفر صادق
 
درخلوت شب آمنه زیبا پسری زاد
 تنها نه پسر بربشریت پدری زاد
 در فتنه بیدادگران دادگری زاد
چشم همه روشن که چه قرص قمری زاد 
 میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) بر ه
امام حسن علیه السلام شبیه‌ترین مردم به رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است که امام صادق علیه السلام فرمودند:
كانَ الحَسَنُ أشبَهَ النّاسِ بِرَسولِ اللّه ِ خَلقا و سُؤدُدا و هَدیا.
امام حسن علیه السلام در خلقت و سیرت و شرافت شبیه ترین مردم به رسول خدا بود.
الارشاد، تالیف شیخ مفید، جلد ۲، صفحه ۵، چاپ موسسه آل البیت لاحیاء التراث
فضیلت جناب مسلم بن عقیل در کلام پیامبر صلی الله علیه و آله
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا الحسین بن أحمد بن إدریس رحمه الله، قال: حدثنا أبی، عن جعفر بن محمد بن مالك، قال حدثنی محمد بن الحسین بن زید، قال: حدثنا أبو أحمد محمد بن زیاد، قال: حدثنا زیاد بن المنذر، عن سعید بن جبیر، عن ابن عباس، قال: قال علی علیه السلام لرسول الله صلى الله علیه وآله: یا رسول الله، إنك لتحب عقیلا؟ قال: إی والله إنی لاحبه حبین: حبا له، وحبا لحب أبی طالب له
تواتر حدیث غدیر در کلام علامه محمد تقی مجلسی رضوان الله علیه
عالم جلیل القدر شیعه علامه محمد تقی مجلسی قدس الله روحه الشریف می‌نویسد:
وقال رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم فی غدیر خم ألست أولى بكم من أنفسكم ؟ قالوا : بلى یا رسول الله. فقال رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم: من كنت مولاه فعلی مولاه كما رواه العامة والخاصة متواترا.
رسول خدا صلی الله علیه و آله در غدیر خم فرمودند: آیا من سزاوارترین افراد به خودتان نیستم؟ [حاضرین] گفتند: بلی، ای پ
قال رسول الله - صلّی الله علیه و آله - : 
پیامبر اکرم - صلّی الله علیه و آله - فرمود: ای سلمان بر تو باد تلاوت قرآن، به درستی که تلاوت قرآن کفاره است برای گناهان و حجاب از آتش و امان از عذاب است و برای کسی که قرآن می خواند به ازای هر آیه ثواب صد شهید نوشته می شود. «بحار الأنوار، ج ۹۲، ص ۱۷»
قال رسول الله - صلّی الله علیه و آله - :   پیامبر اکرم - صلّی الله علیه و آله - فرمود: کسی که ده آیه در یک شب بخواند، نوشته نمی شود از غافلین و هر کس پنجاه آیه بخواند د
٥ـ قال : ومن ألفاظ رسول الله ( صلّى الله علیه وآله وسلم ) : الشدید من غلب نفسه.
از سخنان رسول خدا صلی الله علیه و آله این بود که می‌فرمودند: قوی و استوار آن کسی است که بر نفس خویش غلبه کند.
وسائل الشیعة، تالیف شیخ حر عاملی رحمه الله، ابواب جهاد با نفس، باب ۱، حدیث ۵
عبور از پل صراط تنها با جواز امیر المومنین علیه السلام میسر است
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره بطریقهم، وهو الحدیث السادس عشر من جملة «المائة حدیث» فی تسمیة رسول الله صلوات الله علیه وآله لمولانا علی علیه السلام أمیر المؤمنین، بما هذا لفظه: حدثنا أبو عبد الله محمد بن وهبان عن أحمد بن إبراهیم عن الحسین بن عبد الله الزعفرانی عن إبراهیم بن محمد الثقفی عن یحیى بن عبد القدوس عن علی بن محمد الطیالسی عن محمد بن وكیع الجراح
 
عن ام المؤمنین عائشة رضی الله عنها قالت:(قال رسول الله صل الله علیه وسلم من احدث فی امرنا هذا ما لیس منه فهو رد) رواه مسلم
 
حضرت رسول اکرم میفرمایند:کسی که احداث و نوآوری در دین ایجاد کند،که در اصل شریعت موجود نیست و در دین مبین مبنا و منشا و اساسی ندارد،مردود و غیر قابل تأیید است.
 
 
عن ام المؤمنین عائشة رضی الله عنها قالت:(قال رسول الله صل الله علیه وسلم من احدث فی امرنا هذا ما لیس منه فهو رد) رواه مسلم
 
حضرت رسول اکرم میفرمایند:کسی که احداث و نوآوری در دین ایجاد کن،که در اصل شریعت موجود نیست و در دین مبین مبنا و منشا و اساسی ندارد،مردود و غیر قابل تأیید است.
 
جایگاه امام رضا علیه السلام به منزله جایگاه رسول خدا صلی الله علیه و آله است (به روایت اهل سنت عمری)
ابن حجر مکی از علمای بزرگ اهل سنت عمری و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام می‌نویسد:
روى الحاكم عن محمد بن عیسى عن أبی حبیب قال رأیت النبی صلى الله علیه وسلم فی المنام فی المنزل الذی ینزل الحجاج ببلدنا فسلمت علیه فوجدت عنده طبقا من خوص المدینة فیه تمر صیحانی فناولنی منه ثمانی عشرة فتألوت أن أعیش عدتها فلما كان بعد عشرین یوما قدم أبو الحسن عل
برتری خانه حضرت زهرا و امیر المومنین علیهما السلام بر خانه‌های پیامبران (به روایت اهل سنت عمری)
آلوسی از مفسرین و علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
وأخرج ابن مردویه عن أنس بن مالك وبریدة قال: «قرأ رسول الله صلّى الله علیه وسلّم: هذه الآیة فِی بُیُوتٍ إلخ فقام إلیه علیه الصلاة والسلام رجل فقال: أی بیوت هذه یا رسول الله؟ فقال صلّى الله علیه وسلّم: «بیوت الأنبیاء علیهم السلام فقام إلیه أبو بكر [...] فقال: یا رسول الله هذا البیت منها لبیت علی وفاط
#حدیث_مهدوی 
امام حسین(ع)
«اما ان الصابر فی غیبته علی الأذی و التکذیب، بمنزلة المجاهد بالسیف بین یدی رسول الله صلی الله علیه و آله».
«کسی که در زمان غیبت به آزار و انکار دشمنان صبر کند همانند کسی است که در محضر رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم جهاد کند».
کمال الدین صدوق/ ص317
امیر المومنین علیه السلام تیر خداوند
ابن حمزه طوسی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
١١٧ / ٦ ـ ویصدق ذلك ما رواه جابر بن عبد الله ، قال : قال رسول الله صلى الله علیه وآله : « ما اعتصى علیّ أهل مملكة قط إلاّ رمیتهم بسهم الله » قلنا : یا رسول الله ، وما سهم الله ؟ قال : « علیّ بن أبی طالب ، ما بعثته فی سریة قط إلاّ رأیت جبریل عن یمینه ، ومیكائیل عن یساره وملك الموت أمامه فی سحابة تظله ، حتّى یعطی الله لحبیبی النصر والظفر ».
رسول خدا صلى ال
برتری امیر المومنین علیه السلام بر کتاب خدا در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ محمد بن احمد بن شاذان قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
 حدثنا محمد بن علی بن سكر رحمه الله ، قال : حدثنا محمد بن القاسم ، قال : حدثنی عباد بن یعقوب ، قال : أخبرنا شریك ، عن الركین بن الربیع ، عن القاسم ابن حسان ، عن زید بن ثابت ، قال : قال رسول الله صلى الله علیه وآله : تارك فیكم الثقلین : كتاب الله وعلی بن أبی طالب علیه‌السلام واعلموا أن علیا لكم أفضل من كتاب ال
کامل گشتن دین با ابلاغ ولایت امیر المومنین علیه السلام توسط پیامبر صلی الله علیه و آله
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «الثقة أبی بكر محمد بن أبی الثلج» فی تسمیة مولانا علی علیه السلام بأمیر المؤمنین، نذكر المراد منه بلفظه: وقال أبو عبد الله جعفر الصادق علیه السلام: لم یمض بعد كمال الدین وتمام النعمة ورضى الرب إلا أنزل الله تبارك وتعالى على نبیه صلى الله علیه وآله بكراع الغمیم: «یا أیها الرسول بلغ ما أنزل إلی
فرمایش رسول الله درباره وظیفه زن نسبت به شوهر
مجله زیبا - بخش زناشویی- رسول اکرم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله فرمودند: حق مرد بر زن این است که [زن]ملازم خانه او باشد، و به شوهرش دوستی و محبت و دلسوزی کند، و از خشم و عصبانی کردن وی دوری گزیند، و آنچه را مورد رضایت اوست انجام دهد، و به پیمان و وعده وی وفادار باشد.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
نامگذاری حضرت محسن علیه السلام توسط حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۲- عدة من أصحابنا، عن أحمد بن محمد، عن القاسم بن یحیى، عن جده الحسن ابن راشد، عن أبی بصیر، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: حدثنی أبی عن جدی قال: قال أمیر المؤمنین علیه السلام: سمو أولادكم قبل أن یولدوا فأن لم تدروا أذكر أم أنثى فسموهم بالأسماء التی تكون للذكر والأنثى فإن أسقاطكم إذا لقوكم یوم القیامة ولم تسموهم یقول الس
نام حضرت امیر المومنین علیه السلام در قرآن
شیخ محمد بن احمد بن شاذان قمی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
حدثنا جعفر بن محمد بن قولویه رحمه الله ، قال حدثنی علی بن الحسن النحوی قال : حدثنی أحمد بن محمد ، قال : حدثنی منصور بن أبی العباس ، قال : حدثنی علی بن أسباط ، عن الحكم بن بهلول ، قال : حدثنی أبو هما[م] قال : حدثنی عبد الله بن اذینة ، عن جعفر بن محمد ، عن أبیه ، عن علی بن الحسین ، عن أبیه قال : قام عمر بن الخطاب إلى النبی صلى الله علیه
امیر المومنین علیه السلام و ندای لا سیف الا ذو الفقار ولا فتى الا على
علی بن ابراهیم قمی قدس الله روحه الشریف عالم و مفسر بزرگ شیعه می‌نویسد:
ولم یبق مع رسول الله صلى الله علیه وآله إلا ابودجانة الانصاری، وسماك بن خرشة وامیر المؤمنین علیه السلام، فكلما حملت طائفة على رسول الله صلى الله علیه وآله
 استقبلهم امیر المؤمنین فیدفعهم عن رسول الله ویقتلهم حتى انقطع سیفه، وبقیت مع رسول الله صلى الله علیه وآله نسیبة بنت كعب المازنیة، وكانت تخرج مع
اعتراف ابن مغازلی به صحت حدیث غدیر
ابن مغازلی از علمای اهل تسنن پس از نقل حدیث غدیر می‌نویسد:
٣٩- قال: أبو القاسم الفضل بن محمد: هذا حدیث صحیح عن رسول الله صلى الله علیه وسلم وقد روى حدیث غدیر خم عن رسول الله صلى الله علیه وسلم نحو من مائة نفس منهم العشرة، وهو حدیث ثابت لا أعرف له علة، تفرد علی علیه السلام بهذه الفضیلة، لیس یشركه فیها أحد.
ابو القاسم فضل بن محمد گفته است: این حدیث صحیح (حدیث غدیر) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) روایت شده است و ح
ابن ملجم (لعنه الله) شقی‌ترین فرد امت (به روایت اهل تسنن)
طبرانی و ابی یعلی موصلی از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده‌اند:
۷۳۱۱- حدثنا محمد بن عبد الله الحضرمی ، ثنا أبو كریب ، (ح) وحدثنا القاسم بن عباد الخطابی ، ثنا سوید بن سعید ، قالا : ثنارشدین بن سعد ، عن یزید بن عبد الله بن الهاد ، عن عثمان بن صهیب ، عن أبیه ، عن النبی - صلى الله علیه وسلم - أنه قال یوما لعلی - رضی الله عنه - : من أشقى الأولین ؟ قال : الذی عقر الناقة یا رسول الله . قال : صدقت ، فمن أشقى
امیر المومنین علیه السلام تیر خداوند
محمد بن ابراهیم جوینی از علمای اهل سنت عمری روایت کرده است:
۱۷۳- أخبرنی شیخنا الإمام نجم الدین عثمان بن الموفق [الأذكانی] بقراءتی علیه، قلت له: أخبرك والدی شیخ الإسلام سعد الحق و الدین محمد بن المؤیّد الحموئی قدس اللّه روحه إجازة،قال:أنبأنا شیخ الإسلام نجم الدین أبو الجناب أحمد بن عمر الخیّوقی رضی اللّه عنه إجازة قال:أنبأنا محمد بن عمر بن علی الطوسی بقراءتی علیه بنیسابور، أنبأنا أبو العباس أحمد ابن أبی
علت نام گذاری حضرت زهرا سلام الله علیها به فاطمه
شیخ طوسی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
٥٧١ / ١٨ ـ وبهذا الاسناد ، قال : قال رسول الله صلى الله علیه وآله : إنما سمیت ابنتی فاطمة لان الله ( عز وجل ) فطمها وفطم من أحبها من النار.
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: دخترم را فاطمه نامیدم زیرا که خداوند او و دوستدارانش را از آتش جهنم دور کرده است.
الامالی، تالیف شیخ طوسی، مجلس ۱۱، حدیث ۱۸، صفحه ۲۹۴، چاپ دار الثقافة
ابن عربی ناصبی می‌گوید که خدا با صدای ابی بکر صلوات می‌فرستد!!!
ابن عربی اندلسی از بزرگان و بت‌های صوفیه و عرفان کذایی است که جایگاه بزرگی نزد آنان دارد و به شدت تحت تأثیر او هستند. عده‌ای از علمای صوفی مسلک ادعای تشیع ابن عربی کرده‌اند در حالی که اگر کمی بر کتب ابن عربی نظر کنیم متوجه می‌شویم که او نه تنها شیعه نبوده، بلکه از نواصب و مبغضین اهل بیت علیهم السلام و ارادتمندان متعصب دشمنان اهل بیت بوده؛ چنانچه در رسائل خود می‌نویسد:
فسبق الن
پاداش انتظار فرج در عصر غیبت
علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
و در حدیث معتبر دیگر از حضرت علی بن الحسین صلوات الله علیهما منقول است که آن حضرت فرمود که ممتد و دراز خواهد شد غیبت امام دوازدهم از اوصیای رسول خدا صلوات الله علیه و آله، به درستی که اهل زمان غیبت آن حضرت که قائل به امامت او باشند و انتظار ظهور او کشند بهترین اهل هر زمانی خواهند بود؛ زیرا که حق تعالی به ایشان عطا فرموده است از عقول و افهام و معرفت و شناسایی، آن قدر که غیبت نزد
عهد خداوند تعالی به پیامبر خدا صلی الله علیه و آله
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «اسماء مولانا علی صلوات الله علیه»، ان الله جل جلاله عهد إلى النبی صلى الله علیه وآله فی علی علیه السلام أنه أمیر المؤمنین وسید الوصیین وأولى بالنبیین والكلمة التی الزمها التقوى. وهذا الكتاب روایة أبی طالب عبید الله بن أحمد بن یعقوب الأنباری برجالهم من نسخة عتیقة یوشك أن تكون فی حیاة مؤلفها. فقال ما هذا لفظه: حدثنا علی بن عباس ع
عاقبت دوستی و دشمنی با امیر المومنین علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
٧- قال: أخبرنی أبو الحسن علی بن محمد بن خالد المیثمی قال: حدثنا أبو بكر محمد بن الحسین بن المستنیر [ قال: حدثنا الحسین بن محمد بن الحسین بن مصعب ] قال: حدثنا عباد بن یعقوب قال: حدثنا أبو عبد الرحمن المسعودی، عن كثیر النواء، عن أبی مریم الخولانی، عن مالك بن ضمرة، قال: قال أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب علیه السلام: أخذ رسول
منع اهل بیت علیهم السلام از هم‌نشینی با اهل بدعت
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳- أبو علی الأشعری، عن محمد بن عبد الجبار، عن الرحمن بن أبی نجران عن عمر بن یزید، عن أبی عبد الله (علیه السلام) أنه قال: لا تصحبوا أهل البدع ولا تجالسوهم فتصیروا عند الناس كواحد منهم، قال  رسول الله (صلى الله علیه وآله): المرء على دین خلیله وقرینه.
حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: با اهل بدعت رفاقت و هم‌نشینی نکنید تا نزد مردم چون یکی از آن‌ها
عرش و فرش و عوالم وجود با نام امیر المومنین علیه السلام سرپا هستند
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من «المائة حدیث» بطریقهم وهو الحدیث الرابع والعشرون بان الله جل جلاله كتب على الكرسی والعرش والفلك: لا إله إلا الله محمد رسول الله علی أمیر المؤمنین وإمام المسلمین وسید الوصیین وقائد الغر المحجلین وحجة الله على الخلق أجمعین. نذكره بلفظه: حدثنا محمد بن عبد الله بن عبید الله عن محمد بن القاسم عن عباد بن یعقوب عن عمرو بن أ
کتابی در عرش منقش به تشهد سه‌گانه
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «القاضی القزوینی» أیضا فی تسمیة مولانا علی علیه السلام بأمیر المؤمنین. قال فی كتابه بلفظه: الحسن بن علی بن فضال وإبراهیم بن مهزیار، روی عن عقبة بن خالد عن الحارث بن المغیرة عن أبی عبد الله علیه السلام قال: حول العرض كتاب خلق مسطورا: «أنی أنا الله، لا إله إلا أنا، محمد رسول الله، علی أمیر المؤمنین».
امام صادق علیه السلام فرمودند: در اطراف عرش، کت
هنوز پیامبر صلی الله علیه و آله دفن نشده بود که اهل سقیفه هلهله می‌کردند
زبیر بن بکار از علما و مورخین نامی اهل سنت عمری می‌نویسد:
فلما بویع أبو بكر أقبلت الجماعة التی بایعته تزفه زفا إلى مسجد رسول الله.
هنگامی که بیعت با ابی بکر انجام شد، ابی بکر را با هلهله و شادی به مسجد رسول الله (صلی الله علیه و آله) آوردند.
الاخبار الموفقیات، تالیف زبیر بن بکار، صفحه ۴۶۳، چاپ عالم الکتب

ابو بکر و عمر هنگام دفن رسول خدا صلی الله علیه و آله هم حضور نداشتند
#حدیث_مهدوی 
امام محمد باقر(ع)
«اذا ظهر القائم (علیه‌السلام) ظهر برایة رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) و خاتم سلیمان و حجر موسی و عصاه».
«هنگامی که قائم (علیه‌السلام) ظاهر شود، پرچم رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم)، انگشتر حضرت سلیمان (علیه‌السلام)، سنگ و عصای حضرت موسی (علیه‌السلام) را همراه خود می آورد».
اثباة الهداة/ ج3/ ص542
بنابر آنچه که نقل شده است، دهم رمضان سالروز رحلت بانوی بزرگ اسلام ،همسر با وفا ویار وحامی رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم ،ام المومنین حضرت خدیجه علیهاالسلام می باشد.در عظمت مقام او همین بس که از میان تمام بانوان اهل بهشت پس از دخت والا مقامش صدیقه کبری سلام الله علیها ،ایشان و حضرت مریم و آسیه برترین و والاترین هستند.حضرت خدیجه علیهاالسلام اولین بانویی است که به رسول خدا ایمان آورد.و ثروت فراوان خویش را در راه ترویج اسلام مصرف نمود. علاق
ماه محرم در کلام امام رضا علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا جعفر بن محمد بن مسرور رحمه الله ، قال: حدثنا الحسین بن محمد بن عامر ، عن عمه عبد الله بن عامر ، عن إبراهیم بن أبی محمود ، قال : قال الرضا علیه السلام : إن المحرم شهر كان أهل الجاهلیة یحرمون فیه القتال ، فاستحلت فیه دماؤنا ، وهتكت فیه حرمتنا ، وسبی فیه ذرارینا ونساؤنا ، وأضرمت النیران فی مضاربنا ، وانتهب ما فیها من ثقلنا ، ولم ترع لرسول الله صلى الله علیه وآله حر
ولایت اهل بیت علیهم السلام و برائت از دشمنان ایشان شرط اصلی شناخت خداست
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۱- الحسین بن محمد، عن معلى بن محمد، عن الحسن بن علی الوشاء قال: حدثنا محمد ابن الفضیل، عن أبی حمزة قال: قال لی أبو جعفر علیه السلام: إنما یعبد الله من یعرف الله، فأما من لا یعرف الله فإنما یعبده هكذا ضلالا قلت: جعلت فداك فما معرفة الله؟ قال: تصدیق الله عز وجل وتصدیق رسوله صلى الله علیه وآله وموالاة علی علیه السلام والا
کجاست مثل خدیجه ...
قالت أم سلمة فلما ذكرنا خدیجة بکی رسول الله ثم قال خدیجة و أین مثل خدیجة صدقتنی حین كذبنی الناس و وازرتنی على دین الله و أعاننی علیه بمالها إن الله عز و جل أمرنی أن أبشر خدیجة ببیت فی الجنة من نصب الزمرد لا صخب فیه و لا نصب .
ام سلمه رضوان الله علیها گفت: هر وقت ذکر حضرت خدیجه سلام الله علیها می‌کردیم رسول خدا صلی الله علیه گریان می‌شد و سپس می‌فرمود: خدیجه و کجاست مثل خدیجه؟ او در آن هنگام که مردم مرا تکذیب کردند، مرا تصدیق
ابلیس اولین بیعت‌کننده با ابی بکر
ثقه الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
٥٤١- علی بن إبراهیم، عن أبیه، عن حماد بن عیسى، عن إبراهیم بن عمر الیمانی، عن سلیم بن قیس الهلالی قال: سمعت سلمان الفارسی رضی الله عنه یقول: لما قبض رسول الله (صلى الله علیه وآله) وصنع الناس ما صنعوا وخاصم أبو بكر وعمر وأبو عبیدة بن الجراح الأنصار فخصموهم بحجة علی (علیه السلام) قالوا: یا معشر الأنصار قریش أحق بالامر منكم لان رسول الله (صلى الله علیه وآله) م
امیر المومنین علیه السلام ستون بهشت
علامه سید هاشم بحرانی رضوان الله علیه می‌نویسد:
٤٣- وفی الوسیلة عن عمرو بن الحمق، قال: كنت جالسا مع النبی صلى الله علیه وآله، فقال: یا عمرو، أتحب أن اریك عمود الجنة؟ قلت: بلی. ثم جاء علی علیه السلام؛ فقال: هذا وأهل بیته عمود الجنة.
در کتاب وسیلة المتعبدین آمده که عمرو بن حمق رحمه الله گفت: من با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نشسته بودم که فرمودند: آیا دوست داری که عمود (ستون) بهشت را به تو نشان بدهم؟ عرض کردم
معجزه امام حسین علیه السلام و نشان دادن امیر المومنین علیه السلام سال‌ها بعد شهادت آن حضرت
شیخ حسن بن سلیمان رضوان الله تعالی از به نقل از کتاب مختصر بصائر الدرجات سعد بن عبد الله اشعری رضوان الله تعالی روایت کرده است:
[ ٣٢٠ / ٩ ] وعن الباقر ، عن أبیه علیهما‌ السلام أنّه قال : « صار جماعة من الناس بعد موت الحسن علیه السلام إلى الحسین علیه السلام ، فقالوا : یابن رسول الله صلى الله علیه وآله ما عندك من أعاجیب أبیك التی كان یریناها؟ فقال : هل ت
ولایت امیر المومنین علیه السلام ولایت خداست
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳- حدثنا الحسین بن أحمد بن إدریس رحمه الله، قال: حدثنا أبی، قال: حدثنا إبراهیم بن هاشم، عن محمد بن سنان، قال: حدثنا أبو الجارود زیاد بن المنذر، عن سعید بن جبیر، عن ابن عباس، قال: قال رسول الله (صلى الله علیه وآله): ولایة علی بن أبی طالب ولایة الله، وحبه عبادة الله، واتباعه فریضة الله، وأولیائه أولیاء الله، وأعداؤه أعداء الله، وحربه حرب الله، وسلمه سلم الله عز
جسارت زشت عایشه به حضرت فاطمه و ام المومنین خدیجه سلام الله علیهما و عصبانیت و پاسخ کوبنده حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله به او
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
١١۶- حدثنا محمد بن الحسن بن أحمد بن الولید رضی الله عنه قال: حدثنا محمد بن الحسن الصفار، عن أحمد بن محمد بن خالد قال: حدثنی أبو علی الواسطی، عن عبد الله بن عصمة، عن یحیى بن عبد الله، عن عمرو بن أبی المقدام، عن أبیه، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: دخل رسول الله صلى الله علیه وآ
رسول اکرم صلى ‏الله‏ علیه‏ و‏ آله به هر کس برخورد مى ‏نمودند، از بزرگ و کوچک، ثروتمند و فقیر، سلام مى‏ کردند و اگر به جایى حتى براى خوردن خرمایى خشک دعوت مى‏ شدند، آن را کوچک نمى‏ شمردند. زندگیشان کم هزینه بود، بزرگ طبع، خوش معاشرت و گشاده رو بودند، بى آن‏که بخندند، همیشه متبسم بودند، بى‏ آن‏که اخمو باشند، محزون بودند، بى‏ آن‏که از خود ذلّتى نشان دهند، متواضع بودند، مى ‏بخشیدند ولى اسراف نمى ‏نمودند، دل نازک و نسبت به تمام مسلمانان
برترین مخلوق خداوند
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
عن علی بن سوید السائی، عن أبی الحسن الأول علیه السلام قال: ما خلق الله خلقا أفضل من محمد صلى الله علیه وآله ولا خلق خلقا بعد محمد أفضل من علی علیه السلام.
امام کاظم علیه السلام فرمودند: خداوند، مخلوقی بافضیلت‌تر و برتر از حضرت محمد صلی الله علیه و آله نیافریده است و بعد از حضرت محمد صلی الله علیه و آله مخلوقی برتر از امیر المومنین علیه السلام نیافریده است.
الاختصاص، تالیف شیخ مفید،
عذاب اولین مخالف غدیر (به روایت اهل سنت عمری)
سبط بن جوزی از علمای اهل سنت عمری می‌نویسد:
ذكر أبو اسحاق الثعلبی فی تفسیره باسناده ان النبی (صلى الله علیه وآله) لما قال ذلك طار فی الأقطار و شاع فی البلاد و الامصار فبلغ ذلك الحرث بن النعمان الفهری فأتاه على ناقة له فأناخها على باب المسجد ثم عقلها و جاء فدخل فی المسجد فجثا بین یدی رسول اللّه (صلى الله علیه وآله) فقال یا محمد انك امرتنا ان نشهد ان لا إله إلا اللّه و انك رسول اللّه فقبلنا منك ذلك؛ و
تواتر و علت شهادت حضرت زهرا علیها السلام در کلام علامه مجلسی
علامه محمد باقر مجلسی قدس الله روحه الشریف پس از نقل حدیث امام کاظم علیه السلام در مورد صدیقه و شهیده بودن حضرت زهرا سلام الله علیها و تصریح به صحیح بودن حدیث می‌نویسد:
ثم إن هذا الخبر یدل على أن فاطمة صلوات الله علیها كانت شهیدة وهو من المتواترات وكان سبب ذلك أنهم لما غصبوا الخلافة وبایعهم أكثر الناس بعثوا إلى أمیر المؤمنین علیه السلام لیحضر للبیعة ، فأبى فبعث عمر بنار لیحرق على
تاکید رسول خدا صلی الله علیه و آله بر خلافت امیر المومنین پس از خود (به روایت اهل تسنن)
ابن ابی عاصم شیبانی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
۱۱۸۸- ثنا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّی، حَدَّثَنَا یَحْیَی بْنُ حَمَّادٍ، عَنْ أَبِی عَوَانَةَ، عَنْ یَحْیَی بْنِ سُلَیْمٍ أَبِی بَلْجٍ، عَنْ عَمْرِو بْنِ مَیْمُونٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم لِعَلِیٍّ: " أَنْتَ مِنِّی بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَی، إِ
برتری حضرت امیر المومنین و حضرت زهرا سلام الله علیهما بر همه‌ی مردم (به روایت اهل تسنن)
از جمله فضائل حضرت علی بن ابی طالب سلام الله علیه و حضرت زهرا سلام الله علیها، محبوبیت ایشان نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌باشد چنانچه نسائی از علمای بزرگ اهل تسنن در خصائص چنین روایت کرده است:
۱۱۰- أخبرنی احمد بن شعیب ، قال : اخبرنی زكریا بن یحیى ، قال : اخبرنا ابراهیم بن سعد قال : حدثنا شاذان ، عن جعفر الاحمر ، عن عبد الله ابن عطاء عن ابن بریدة ، قال :
مسموم شهید شدن رسول خدا صلی الله علیه و آله در بیان شیخ مفید
۱- شیخ مفید رضوان الله علیه:
 
✍ رسول الله صلى الله علیه وآله محمد بن عبد الله... وقبض بالمدینة مسموما یوم الاثنین للیلتین بقیتا من صفر....
 
رسول خدا صلی الله علیه و آله در روز دوشنبه بیست و هشت صفر در مدینه در حالى که مسموم شده بود، از دنیا رفت.
 
المقنعة، تألیف شیخ مفید، صفحه ۴۵۶
جایگاه امام حسن مجتبی علیه السلام و دوستدارانش در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
مرحوم حافظ رجب برسی روایت کرده است:
و من ذلك ما رواه حذیفة بن الیمان قال: رأیت رسول اللّه (صلّى اللّه علیه و آله) آخذ بید الحسن بن علی و هو یقول: أیّها الناس هذا ابن علی فاعرفوه، فو الذی نفس محمد بیده إنّه لفی الجنّة و محبّه فی الجنّة، و محبّ محبیه فی الجنّة .
حذیفه بن یمان رضوان الله علیه گفت: رسول خدا صلی الله علیه و آله را دیدم که دست امام حسن مجتبی علیه السلام
قصۀ هجرت رسول صلی الله
امّ مَعبد زن بود در میان بیابان، او را پسری بود نام او مَعبد. رسول او را پرسید که در میان بیابان چه می‌کنی؟ گفت: «مرا شوهریست رمه‌دار. رمه را دور ببرده‌ است و من با پسر افگار اینجا بمانده‌ام که شل است و مُقعَد برجای بمانده.» رسول گفت ترا هیچ چیزی هست؟ گفت: «مرا این بزی پیرست و لاغر نمی‌تواند رفت با رمه اینجا بمانده.» رسول مر ابوبکر را گفت رضی الله عنه که آن بز را به من آر، بیاورد. رسول دست به پشت او فرو آورد، آن بز شیر آور
برائت خداوند متعال از معاویه در روز غدیر
علی بن ابراهیم قمی قدس الله روحه الشریف عالم و مفسر بزرگ شیعه در مورد آیات ۳۱-۳۴ سوره قیامت می‌نویسد:
كان سبب نزولها ان رسول الله صلى الله علیه وآله دعا إلى بیعة علی یوم غدیر خم فلما بلغ الناس واخبرهم فی علی ما اراد الله ان یخبر، رجعوا الناس، فاتكأ معاویة على المغیرة بن شعبة وابی موسى الاشعری ثم اقبل یتمطى نحو اهله ویقول ما نقر لعلی بالولایة (بالخلافة خ ل) ابدا ولا نصدق محمد مقالته فیه فانزل الله جل ذك
 
در روز عید سعید غدیر وجود مبارک‏ علی ابن ‏ابی‏ طالب(علیه‌السلام) به دست گرامی رسول‏ اکرم‏(صلّی الله علیه وآله وسلّم) و با عمامه شخصی رسول‏ خدا به نام «سَحاب» معمّم شد؛ چنانکه فرمود: پیامبر در روز غدیر مرا معمم کرد؛ «عمّمنی رسول‏ اللّه‏ (صلّی الله علیه وآله وسلّم) یوم غدیر خم بعمامة فسدل نمرقها علی منکبی».[ الغدیر، ج1، ص292]
 
هنگامی که رسول گرامی، وجود مبارک علی(علیه‌السلام) را به دست خود معمم کرد، براساس برخی نقلها به آن حضرت فرمود: ای ع
 ازآنجایی که خدای متعال رسول اکرم(صلی الله علیه واله و سلم) را به عنوان بهترین و برترین الگویی زیستی و زندگی الهی معرفی می‌فرماید؛ سزاوار است، جویندگان سعادت از این الگوی برتر زندگی به درستی در مسیر کمال و سعادت دنیا و آخرت استفاده نمایند و نیازهای و کاستی های زندگی فردی و اجتماعی خود را با بهره گیری از برترین الگوی زندگی سامان بخشند. در این نوشتار سعی داریم به پنج مورد از مهمترین اصول اخلاقی سیر اجتماعی رسول اکرم (صلی الله علیه واله و س
 ازآنجایی که خدای متعال رسول اکرم(صلی الله علیه واله و سلم) را به عنوان بهترین و برترین الگویی زیستی و زندگی الهی معرفی می‌فرماید؛ سزاوار است، جویندگان سعادت از این الگوی برتر زندگی به درستی در مسیر کمال و سعادت دنیا و آخرت استفاده نمایند و نیازهای و کاستی های زندگی فردی و اجتماعی خود را با بهره گیری از برترین الگوی زندگی سامان بخشند. در این نوشتار سعی داریم به پنج مورد از مهمترین اصول اخلاقی سیر اجتماعی رسول اکرم (صلی الله علیه واله و س
امیر المومنین علیه السلام برترین قاضی (به روایت اهل تسنن)
ابن عبد البر از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
قال رسول الله (صلى الله علیه وآله) فی اصحابه: اقضاهم علی ابن ابی طالب (علیهما السلام). 
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در بین صحابه فرمودند: «علی (علیه السلام) برترین قاضی شما [صحابه] است».
الاستیعاب فی معرفة الاصحاب، تالیف ابن عبد البر، جلد ۳، صفحه ۱۱۰۲، چاپ دار الاعلام
برتری امیر المومنین و حضرت زهرا علیهما السلام نزد پیامبر صلی الله علیه و آله به اعتراف عایشه و توهین عایشه به رسول خدا به این دلیل (به روایت اهل تسنن)
هیثمی عالم بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
وعن النعمان بن بشیر قال :‏ إستأذن أبوبكر على رسول الله صلى الله علیه وسلم فسمع صوت عائشة عالیاًً وهی تقول‏ :‏ والله لقد عرفت أن علیاًً وفاطمة أحب إلیك منی ومن أبی مرتین أو ثلاثاًًً ، فإستأذن أبوبكر ‏فدخل‏ فأهوى إلیها فقال :‏ یا بنت فلانة لا أسمعك ترفعین صوت
دیدگاه شیخ نعمانی در مورد کتاب شریف سلیم بن قیس هلالی معروف به اسرار آل محمد صلی الله علیه و آله
 شیخ ابی زینب نعمانی رضوان الله علیه در پاسخ به به کسانی که به روایات کتاب شریف سلیم بن قیس هلالی رضوان الله علیه خدشه وارد می‌کنند می‌نویسد:
ولیس بین جمیع الشیعة ممن حمل العلم ورواه عن الائمة (علیهم السلام) خلاف فی أن كتاب سلیم بن قیس الهلالی أصل من أكبر كتب الاصول التی رواها أهل العلم من حملة حدیث أهل البیت (علیهم السلام) وأقدمها لان جمیع ما اشت
تصریح به امامت معصومین علیهم السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۲۸- حدثنا على بن أحمد بن محمد بن عمران الدقاق رضى الله عنه قال: حدثنا محمد بن أبی عبد الله الكوفى عن موسى بن عمران النخعی عن عمه الحسین بن یزید النوفلی عن الحسن بن على بن أبی حمزه عن أبیه عن یحیى بن أبی القاسم عن الصادق جعفر بن محمد عن أبیه عن جده عن على علیهم السلام قال: قال رسول الله صلى الله علیه وآله الائمه بعدى اثنا عشر اولهم عل
فضائل امیر المومنین علیه السلام و وجوب ولایت ایشان و برائت از دشمنان ایشان در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ کراجکی رضوان الله علیه روایت کرده است:
ما رواه لنا الشیخ الفقیه أبو الحسن محمد بن أحمد بن شاذان القمی رحمه الله بمكة فی المسجد الحرام قال حدثنی نوح ابن أحمد بن ایمن رحمه الله قال حدثنا إبراهیم ابن أحمد ابن أبی حصین قال حدثنی جدی قال حدثنی یحیى بن عبد الحمید قال حدثنی قیس بن الربیع قال حدثنی سلیمان الاعمش عن جعفر بن محمد قال حدث
نامه ابی بکر به پدرش برای بیعت و پاسخ دندانشکن ابی قحافه در دفاع از امیر المومنین علیه السلام به او
شیخ طبرسی رضوان الله علیه روایت کرده است:
أبا قحافة كان بالطائف لما قبض رسول الله صلى الله علیه وآله وبویع لأبی بكر، فكتب ابنه إلیه كتابا عنوانه " من خلیفة رسول الله إلى أبی قحافة. أما بعد فإن الناس قد تراضوا بی، فإنی الیوم خلیفة الله، فلو قدمت علینا كان أقر لعینك " قال: فلما قرأ أبو قحافة الكتاب قال للرسول: ما منعكم من علی؟ قال: هو حدث السن وقد أ
تفسیر آیه ۷۴ سوره الفرقان (به روایت اهل تسنن)
حاکم حسکانی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
۵۷۶- فرات قال: حدّثنی علیّ بن حمدون قال: حدّثنا علیّ بن محمّد بن مروان قال: علیّ بن یزید، عن جریر، عن عبد اللّه بن وهب، عن أبی هارون عن أبی سعید فی قوله تعالى: هب لنا الآیة- قال: [قال] النّبیّ صلى الله علیه وآله قلت: یا جبرئیل من أزواجنا؟ قال: خدیجة. قال: و [من] ذرّیّاتنا قال: فاطمة. و «قرّة أعین» قال: الحسن و الحسین. قال: و اجعلنا للمتّقین إماما قال: علیّ علیه ا
در این پست از سایت غنی فایل دانلود طرح درس پیش دبستانی با موضوع آشنایی با پیامبر اکرم(ص)و آیه ی محمد رسول الله   را برای شما قرار داده ایم طرح آشنایی با پیامبر اکرم(ص)و آیه ی محمد رسول الله  در قالب فایل ورد word و قابل ویرایش آماده خرید و دانلود می باشد.
در ادامه توضیحات تکمیلی طرح درس آشنایی با پیامبر اکرم را برای شما قرار می دهیم.
 
خرید و دانلود
 
دانلود طرح درس پیش دبستانی با موضوع آشنایی با پیامبر اکرم(ص)و آیه ی محمد رسول الله
شماره پست: ۳۳۰ س
شهادت فرشتگان حامل عرش بر امارت امیر المومنین علیه السلام
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «الإمامة» بالأسانید الصحاح، فی شهادة ملكین بان علیا علیه السلام أمیر المؤمنین عند خلق العرش، فقال ما هذا لفظه: عن بندار بن عاصم عمن حدث عن عبد الله بن سنان عن أبی عبد الله علیه السلام قال: لما خلق الله العرش خلق ملكین فاكتفاه فقلا: إشهد ان لا إله إلا أنا، فشهدا. ثم قال: إشهدوا أن محمدا رسول الله، فشهدا. ثم قال: أشهدا أن علی
 
 

وقتی مکه در سال هشتم هجری به دست مسلمین فتح شد، رسول اکرم صلی الله علیه و آله دستور عفو همگانی صادر کردند. اما فرمودند عبدالله(برادر رضاعی عثمان) را هرجا گیر آوردید بکشید حتی اگر خود را به پرده ی کعبه چسبانده باشد.این شخص ابتدا مسلمان بود ولی بعد مرتد شد و به مکه فرار کرد و شروع کرد به خدا و پیامبرش دروغ بستن.وقتی عبدالله دستور قتلش را شنید به برادرش عثمان پناه برد و از او خواست که نزد رسول خدا واسطه شود تا او را نکشند.عثمان برادر را برداشت
شهادت سه‌گانه از ابتدای آفرینش
شیخ صدوق و ثقة الاسلام کلینی رحمهما الله روایت کرده‌اند:
٤- حدثنا محمد بن علی ماجیلویه رضی الله عنه، قال: حدثنا محمد بن یحیى العطار، قال: حدثنی سهل بن زیاد، عن محمد بن الولید، قال: سمعت یونس ابن یعقوب یقول عن سنان بن طریف، عن أبی عبد الله الصادق علیه السلام، قال: قال: إنا أول أهل بیت نوه الله بأسمائنا، أنه لما خلق الله السماوات والارض أمر منادیا فنادى: أشهد أن لا إله إلا الله، ثلاثا، أشهد أن محمدا رسول الله، ثلا
رسول اکرم حضرت محمد صلی الله علیه و آله فرموده‌اند کسانی که افراد ناتوان را متصدی امور مسلمانان می‌کنند درحالی که میتوانند افراد تواناتر از آنها را پیدا کنند، خیانتکار هستند.
مشرق-پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:
کسی که عهده دار و متصدی یکی از امور مسلمانان شود و فردی را سرپرست کاری کند، با این که می‌تواند کسی را که برای مسلمانان بهتر از او باشد پیدا کند، به خدا و رسولش خیانت کرده است.متن حدیث:  قال صلی الله علیه و آله : مَن وَلّی مِن أمر
✅قطره ای از دریا
کتاب فضل تو را آب بحر کافى نیست                که تر کنم سر انگشت و صفحه بشمارم
علامه مصباح: 
براى تحقیق این مسأله  [ شناخت فضائل امیرالمؤمنین (ع) ] بهتر است به کلام خود امیرالمؤمنین(علیه السلام) مراجعه کنیم و ببینیم خود آن حضرت درباره خودش چه مى‌گوید؛ چرا که ما معتقدیم این بزرگواران سخنى به گزاف نمى‌گویند.
حضرت در  خطبه قاصعه  مى‌فرماید:
زمانى که من متولد شدم پیامبرصلى الله علیه وآله مرا در آغوش گرفت و به سینه خود چسبانید، غ
#حدیث_مهدوی 
پیامبر اکرم(ص)
 
حضرت جواد الا ئمّه به نقل از پدران بزرگوارش از امام حسین صلوات الله علیهم اجمعین در حدیثی بسیار طولانی حکایت فرماید:روزی بر جدّم رسول خدا صلی الله علیه و آله وارد شدم، شخصی به نام أبی بن کعب حضور داشت و سؤال و جواب هایی پیرامون ائمّه
ادامه مطلب
فضائل امیر المومنین علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله (به روایت اهل تسنن)
محب الدین طبری از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
عن أنس بن مالك قال صعد رسول الله صلى الله علیه وآله المنبر فذكر قولا كثیرا ثم قال أین على بن أبى طالب فوثب إلیه فقال ها أنا ذا یا رسول الله فضمه إلى صدره وقبل بین عینیه وقال بأعلى صوته معاشر المسلمین هذا أخى وابن عمى وختنى هذا لحمى ودمى وشعرى هذا أبو السبطین الحسن والحسین سیدى شباب أهل الجنه هذا مفرج الكروب
در صدر  اسلام مسلمین افتخار می کردند که وعده غذایی در خدمت رسول الله باشند تا به برکت سفره شان بیفزاید 
روزی مردی حضرت را دعوت کرد و رسول خدا هم پذیرفت پس از لحظاتی سفره گسترده شد . رسول خدا ناگهان  دید که مرغی بر سر دیواری تخمی گذاشت تخم  مرغ سر خورد و پایین افتاد . میان در میخ بزرگی کوبیده شده بود تخم مرغ میان آن میخ قرار گرفت و نشکست . رسول خدا تعجب کرد . میزبان جلو آمد و عرض کرد یا رسول الله شما بر سر سفره ای وارد شده اید که تا بحال بلایی بر ان
#حدیث_مهدوی
امام حسین(ع)
«اما ان الصابر فی غیبته علی الأذی و التکذیب، بمنزلة المجاهد بالسیف بین یدی رسول الله صلی الله علیه و آله».
«کسی که در زمان غیبت به آزار و انکار دشمنان صبر کند همانند کسی است که در محضر رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم جهاد کند».
کمال الدین صدوق/ ص317
لعن اهل جمل توسط امیر المومنین علیه السلام
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
٤٨- عن یوسف بن كلیب المسعودی قال: حدثنا أبو مالك عن عبد الله بن عطاء عن أبی جعفر محمد بن علی - علیه السلام - قال: قال علی - صلوات اله علیه -: لعن أهل اجمل. فقال رجل: یا أمیر المؤمنین إلا من كان منهم مؤمنا. فقال - علیه السلام - : ویلك ما كان فیهم مؤمن...
امیر المومنین علیه السلام فرمودند: لعنت بر اهل جمل باد. مردی گفت: یا امیر المومنین (علیه السلام) البته لعنت به جز بر مومن
 
آثار سبک شمردن نماز.   
 
آثار و عواقب بی توجهی به نماز
 
در باب آثار و عقوبات بی توجهی به نماز الله علیها از رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، سوال کرد:« فقالت:یا ابتاه ما لمن تَهاون بصلاته من الرجال و النساء ». از رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلـم پرسیدند:کسی که نمـازش را سبک می شمارد چه زن باشد و چه مرد باشد، آنهایی که نمــازشان را سبک می شمارند چه هست بر ایشـان.
 
این سبـک شمردن صحبتهای مختلف دارد یعنی:یکی این است که در اول وقت نماز نخوا
بیهقی از امام شافعی روایت کرده که:
(الله تبارک و تعالی یاران رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم را در قرآن، تورات و انجیل مورد ستایش قرار داده و فضیلت آنها را بر دیگران بر زبان رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم بیان کرد، پس الله به آنها رحم کرد و به جهت رساندن آنها به بالاترین درجات صدیقین، شهداء و صالحین به آنها شادباش گفت). آنها سنتهای رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم را به ما رساندند و رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم و وحیی
مہرباں ہوگا جب خدائے رسولتب کرے گی زباں ثنائے رسول
انتہا کی تو بات ہی نہ کروپہلے سمجھو تم ابتدائے رسول
میں جو ذکر حسین کرنے لگامجھکو ملنے لگی دعائے رسول
عرش کے دل میں یہ تمنا تھیمیں بھی آ جاوں زیر پائے رسول
آ گئے کائنات میں جعفر لوگ دیکھینگے پھر ادائے رسول
ساری دنیا ہوئ فدائے علیاور علی ہو گئے فدائے رسول
جس سے راضی نہیں ہوئیں زھرااس کو کیسے ملے رضائے رسول
حقیقت توسل
بخش چهارم
 
 
4- توسل به دعای صالحان
 قسمت دیگری از توسل آن است که انسان به ادعای فردی مومن متوسل شود و از آن شخص بخواهد که در حق او دعا کنند و وهابیان نیز مانند سایر مسلمانان توسل به ادعای زندگان را مشروع می‌دانند اما آنچه محل نزاع بین وهابیان و سایر مسلمانان است توسل به ادعای شخصی است که در عالم برزخ به سر می‌برد که وقت خابی آنان را شرک یا بدعت می‌دانند
 
اثبات مشروعیت توسّل به دعای پیامبر صلی الله در برزخ:
قرآن کریم در آیه ۶۴ سوره
بسم الله الرحمن الرحیم نظریات شخصی است عظمت شب
قدر- جریان شب قدر را بهخواست پیامبر اکرم صلواته اله علیه  واله والسلم بوجود امد که بعدشرح خواهم
داد-دونظر است  که  ارزش ان بخاطر ذکر الهی – دوم استغفار از
گناهان  وجه غالب ذکر الهی است وسپس احیا
وبعد غفران وسپس برکت خواستن- تنها شبی است کل خیره میتواندبرفردی  نازل شود وباری  معصومین صلواته الله علیهم اجمعین سرنوشت بشریت
در دوگر سعددا-و- اشقیا- یعنی خوبان وبدان مشخص میشود وتمام گناهان فردی امر
سنت هزار پیغمبر در امیر المومنین علیه السلام
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
٤- أبو علی الأشعری، عن محمد بن عبد الجبار، عن صفوان، عن موسى بن بكر، عن الفضیل بن یسار قال: سمعت أبا عبد الله علیه السلام یقول: إن فی علی علیه السلام سنة ألف نبی من الأنبیاء وإن العلم الذی نزل مع آدم علیه السلام لم یرفع، وما مات عالم فذهب علمه، والعلم یتوارث.
امام صادق علیه السلام فرمودند: در علی علیه السلام سنت هزار پیغمبر بود و علمی که با آدم ع
هیئت شیفتگان وحی برگزار می نماید السلام علیک یا رسول الله .    ▪مجلس عزاداری ویژه شهادت جانسوز پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و امام حسن مجتبی ( علیه السلام ) در روز یکشنبه  (۲۸صفر)⚫ ساعت ۱۰ صبح حضورتان تسلایی است  بر دل امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف.  ▪   مکان :میدان پلیس ابتدای بلوار شهید محلاتی کوچه ۲ موسسه قرآنی شیفتگان وحی
موجی خروشان از دریای مناقب امیر المومنین علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا محمد بن عمر الحافظ الجعابی، قال: حدثنا محمد بن عبید الله العسكری قال: حدثنا محمد بن علی بن بسام الحرانی من أصل كتابه، قال: حدثنا معلل بن نفیل، قال: حدثنا أیوب بن سلمة أخو محمد بن سلمة، عن بسام الصیرفی، عن عطیة، عن أبی سعید، قال: قال النبی صلى ‌الله ‌علیه ‌و آله: من كنت ولیه فعلی ولیه، ومن كنت إمامه فعلی إمام
راهزنان دین !!!
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳- علی بن إبراهیم، عن صالح بن السندی، عن جعفر بن بشیر، ومحمد بن یحیى، عن أحمد بن محمد بن عیسى، عن ابن فضال جمیعا، عن أبی جمیلة، عن خالد بن عمار، عن سدیر قال: سمعت أبا جعفر علیه السلام وهو داخل وأنا خارج وأخذ بیدی، ثم استقبل البیت فقال: یا سدیر إنما أمر الناس أن یأتوا هذه الأحجار فیطوفوا بها ثم یأتونا فیعلمونا ولایتهم لنا وهو قول الله: " وإنی لغفار لمن تاب وآمن وعمل صالحا ثم اهتدى "
بإسمک الأعظم

پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله) فرمود : دخترم از این جهت « فاطمه » نامیده شده که خداوند او و دوستانش را از آتش جهنم رهایى بخشیده است .نام : فاطمه بنت محمد .کنیه : ام‏ابیها و ام ‏النّبى (صلی الله علیه واله) .القاب : صدیقه ، مبارکه ، طاهره ، راضیه ، مرضیه ، زکیّه ، محدّثه و بتول .مشهور ترین لقب آن حضرت « زهرا » است .تاریخ ولادت : بیستم جمادى الآخره سال پنجم بعثت .برخى سال تولد آن حضرت را ، دوم بعثت و برخى دیگر پنج سال قبل از بعثت پیامبر (صل
پیامبر و دوازده امام صلوات الله علیهم در روز قیامت
شیخ محمد بن احمد بن شاذان قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنی محمد بن علی بن الفضل بن تمام الزیات رحمه الله قال : حدثنی محمد بن القاسم ، قال : حدثنی عباد بن یعقوب ، قال : حدثنی موسى بن عثمان قال : حدثنی الاعمش ، قال : حدثنی أبو إسحاق ، عن الحارث وسعید بن قیس عن علی بن أبی طالب علیه‌السلام قال : قال رسول الله صلى‌الله‌علیه‌وآله : أنا واردكم على الحوض وأنت یا علی الساقی ، والحسن الذائد والحس
حدیث تاثیر گذار پیامبر در مورد امام حسین (ع)
پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم فرمودند : قالَ رَسُولُ اللّهِ صلّى اللّه علیه و آله : اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤ منینَ لا تَبْرَدُ اَبَداً. پیامبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله فرمود: براى شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤ منان است که هرگز سرد و خاموش نمى شود.منبع : کتاب جامع احادیث الشیعه ، ج 12، ص 556 
***********************
غیبت امام زمان عجل الله فرجه در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله (به روایت اهل تسنن)
ابراهیم بن محمد جوینی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
و بالإسناد [المتقدّم] إلى ابن بابویه [قال:]حدّثنا محمد بن موسى بن المتوكّل رحمه اللّه، قال: حدّثنا محمد بن أبی عبد اللّه الكوفی، قال:حدّثنا محمد بن إسماعیل، عن علیّ بن عثمان، عن محمد بن الفرات، عن ثابت بن دینار، عن سعید ابن جبیر: عن ابن عباس قال: قال رسول اللّه صلى اللّه علیه و سلم: إنّ علیّ بن أبی طالب إمام
وعنه رفعه قال: قال أبو عبد الله علیه السلام لرجل: اجعل قلبك قرینا برا، وولدا واصلا، واجعل علمك والدا تتبعه، واجعل نفسك عدوا تجاهده، واجعل مالك عاریة تردها. محمد بن علی بن الحسین بإسناده، عن مسكان، عن عبد الله بن أبی یعفور، عن الصادق علیه السلام نحوه.
امام صادق علیه السلام به مردی فرمودند: قلب خود را قرین و همراه نیکو و فرزند شایسته‌ای برای خود قرار ده، دانش خود را برای خودت پدری قرار ده که از آن پیروی کنی، و نفس خود را برای دشمن قرار ده که با
مَثَل حریص
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۷- علی بن إبراهیم، عن محمد بن عیسى، عن یحیى بن عقبة الأزدی، عن أبی عبد الله (علیه السلام) قال: قال أبو جعفر (علیه السلام): مثل الحریص على الدنیا مثل دودة القز، كلما ازدادت من القز على نفسها لفا كان أبعد لها من الخروج حتى تموت غما .
امام باقر علیه السلام فرمودند: حریص به دنیا، همانند کرم ابریشم است که هر چه بیشتر دور خود می‌تند، خارج شدن از پیله بر او سخت‌تر می‌شود تا آن که از غصه می‌م
اتحاد نوری حضرت امیر المومنین علیه السلام با حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله
سید بن طاووس رضوان الله علیه به نقل از جلد دوم کتاب دلائل الامامة طبری شیعی رضوان الله علیه که امروزه مفقود است نقل کرده است:
فیما نذكره من كتاب (الدلائل) لمحمد بن جریر الطبری، فی تسمیة جبرئیل علیه السلام لمولانا علی علیه السلام فی حیاة النبی صلى الله علیه وآله أمیر المؤمنین وسید الوصیین. فقال ما هذا لفظه: حدثنا أبو الفضل محمد بن عبد الله قال: حدثنا عمران بن محسن بن
تصویری از یک حدیث به زبان عربی و  انگلیسی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله درباره حضرت زهرا سلام الله، امام علی،امام حسن و امام حسین علیهم السلام آماده شده است. در این تصویر، از منابع اهل سنت برای این حدیث استفاده شده است.
ادامه مطلب
راهزنان دین!!!
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳- علی بن إبراهیم، عن صالح بن السندی، عن جعفر بن بشیر، ومحمد بن یحیى، عن أحمد بن محمد بن عیسى، عن ابن فضال جمیعا، عن أبی جمیلة، عن خالد بن عمار، عن سدیر قال: سمعت أبا جعفر علیه السلام وهو داخل وأنا خارج وأخذ بیدی، ثم استقبل البیت فقال: یا سدیر إنما أمر الناس أن یأتوا هذه الأحجار فیطوفوا بها ثم یأتونا فیعلمونا ولایتهم لنا وهو قول الله: " وإنی لغفار لمن تاب وآمن وعمل صالحا ثم اهتدى " -
بهترین جهاد
شیخ حر عاملی رضوان الله علیه روایت کرده است:
٧- وبإسناده عن حماد بن عمرو وأنس بن محمّد ، عن أبیه جمیعاً ، عن جعفر بن محمّد ، عن آبائه علیهم السلام فی وصیّة النبی صلّى الله علیه وآله لعلی ، قال : یا علی أفضل الجهاد من أصبح لا یهم بظلم أحد .
امام صادق علیه السلام به نقل از اجداد بزرگوارش علیهم السلام روایت کرده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله به امیر المومنین علیه السلام فرمودند: ای علی، بهترین جهاد انسان این است که صبح کند و در فکر
فاحشه مبینه چیست؟!
سید شرف الدین حسینی استرآبادی رضوان الله علیه، عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
قال محمد بن العباس رحمت الله علیه: حدثنا الحسین بن أحمد، عن محمد بن عیسى، عن یونس، عن كرام، عن محمد بن مسلم، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: قال لی: أتدری ما الفاحشة المبینة ؟ قلت: لا. قال: قتال أمیر المؤمنین علیه السلام یعنی أهل الجمل.
محمد بن مسلم گفت: امام صادق علیه السلام به من فرمودند: آیا می‌دانی فاحشه مبینه ( آیه سی‌ام سوره مبارکه احزاب) چیس
مودت اهل بیت شرط قبولی اعمال امت (به روایت اهل تسنن)
طبرانی عالم بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
۲۲۳۰- حدّثنا أحمد بن محمّد المرّیّ البغدادیّ قال: نا حرب بن الحسن الطّحّان قال: نا حسین بن الحسن الأشقر قال: نا قیس بن الرّبیع، عن لیث، عن ابن أبی لیلى، عن الحسن بن علیّ أنّ رسول اللّه صلّى الله علیه وسلّم قال: زَمُوا مَوَدَّتَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ، فَإِنَّهُ مَنْ لَقِیَ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ وَهُوَ یَوَدُّنَا دَخَلَ الْجَنَّةَ بِشَفَاعَتِنَا، وَ
زیدیه بدتر از ناصبی
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
٣١٤- الحسین بن محمد الأشعری، عن علی بن محمد بن سعید، عن محمد بن سالم بن أبی سلمة، عن محمد بن سعید بن غزوان قال: حدثنی عبد الله بن المغیرة قال: قلت لأبی الحسن علیه السلام: إن لی جارین أحدهما ناصب والآخر زیدی ولا بد من معاشرتهما فمن أعاشر فقال: هما سیان، من كذب بآیة من كتاب الله فقد نبذ الاسلام وراء ظهره وهو المكذب بجمیع القرآن والأنبیاء والمرسلین، قال: ثم قال: إن هذا نصب
قطره‌ای از مناقب معصومین علیهم السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
ابن شاذان قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنی محمد بن عبد الله بن عبیدالله بن مرة رحمه الله قال : حدثنا عبد الله بن محمد البغوی قال : حدثنی علی بن الجعد ، قال : حدثنی أحمد بن وهب بن منصور ، قال : حدثنی أبو قبیصة شریح بن محمد العنبری ، قال : حدثنی نافع ، عن عبد الله بن عمر ابن الخطاب قال : قال رسول الله صلى الله علیه‌ وآله لعلی بن أبی طالب علیهما السلام : یا علی أنا نذیر
بسم ا..
 
قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم:
ان لقتل الحسین علیه السلام حرارة فی قلوب المؤمنین لا تبرد ابدا.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: برای شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود.
در حال حاضر تعداد کمی هیئت اصیل در تهران وجود داره که جوون ها رو جذب میکنن 
در مساجد که قدم میزنید تقریبا دهه شصتی داخل مسجد نمیبینید 
جوون گرایی فقط برای مسئولین نیست 
ای کاش در هیئات و مساجد همکا
فى محاسن التزویج من المحاسن و الاضداد للجاحظ روى ان رجلا اتى رسول الله (ص) فقال یا رسول الله انى أرید ان أتزوج فادع الله ان یرزقنى زوجة صالحة فقال (ص) لو دعا جبریل و میکائیل و انا معهما ما تزوجت الا المراة التى کتب الله لک فانه ینادى فى السماء الا ان امرأة فلان بن فلان فلانة بنت فلانة.
در کتاب محاسن و الاضداد تالیف جاحظ روایت کرده است که مردی به رسول الله عرض کرد می خواهم ازدواج کنم دعا کن خداوند همسری صالح نصیبم فرماید. حضرت فرمود اگر جیرئیل و
 
ناراحتی های شیطان درباره صدقه
 
 
روزی حضرت رسول اکرم (ع) از شیطان پرسیدند : ای ملعون ! چرا مانع از صدقه دادن می شوی ؟
عرض کرد : ای رسول خدا اگر اره ای بر سرم گذارند و مانند درخت اره ام کنند  برایم راحتر است از تحمل صدقه دادن اشخاص. حضرت فرمود: چرا از صدقه دادن مردم ناراحتی ؟ شیطان گفت : در صدقه پنج خصلت است:۱. مال را زیاد می کند.۲. مریضان را شفا می دهد.۳. بلاها را دفع می کند.۴. صدقه دهندگان به سرعت از پل صراط عبور می کنند.۵. بدون حساب وارد بهشت می شون
خلفای غاصب و حاکمان سنی بدتر از خوارج
حاکم نیشابوری از علمای بزرگ اهل سنت عمری در مقدمه کتاب فصائل فاطمه الزهرا (علیها السلام) می‌نویسد:
ثم إنّ زماننا قد خلّفنا فی رعاة یتقرّب النّاس إلیهم ببغض آل محمد صلى الله علیه وآله وسلم والوضع عنهم، فكلّ من یتوسّل إلیهم فتوسّله بذكر الآل بما قد نزّهم الله عنه، وإنكار كلّ فضیلة تذكر من فضائلهم، واللّه المستعان على ذلك، والمسؤول أن یصلّی على محمّد النّبیّ وآله، وأن یبدلنا بالخوارج خیرا منهم، إنّه ولی
آیا امام صادق علیه السلام در حدیثی ابی بکر و عمر را «إمامان عادلان قاسطان» نامیده است؟
دیده شده که در فضای مجازی بتریه و عمریه تکه‌ای ناقص از یک روایت را بریده‌اند تا رابطه حسنه اهل بیت علیهم السلام با خلفای غاصب را ثابت کنند و برای غاصبین فضیلت بتراشند بزدلانه با تقطیع و سانسور معنی حدیث را تحریف و عوض کرده‌اند و ادامه این روایت که سند رسوایی آنان و اثبات کفر و جهنمی بودن ابی بکر و عمر است را نیاورده‌اند.
این حدیث که در کتاب شریف احقاق الح
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در آستانه ماه مبارک رمضان خطبه مفصلی درباره اهمیت این ماه بیان کردند و در پایان این خطبه فرمودند: «....شیاطین در این ماه در زنجیرند، از خداوند بخواهید آنها را بر شما مسلّط نکند»؛ در این نوشتار می خواهیم بدانیم منظور پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) از زندانی شدن شیاطین چیست:
ادامه مطلب
حضرت زهرا علیها السلام پاره تن، روح و قلب پیامبر صلی الله علیه و آله
ابن صباغ مالکی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
وروی عن مجاهد قال : خرج النبیّ صلى الله علیه و آله وهو آخذ بید فاطمة فقال : من عرف هذه فقد عرفها ، ومن لم یعرفها فهی فاطمة بنت محمّد ، وهی بضعة منّی ، وهی قلبی وروحی الّتی بین جنبیَّ ، فمن آذاها فقد آذانی ، ومن آذانی فقد آذى اللّه .
روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله دستان حضرت فاطمه زهرا علیها السلام را گرفت و فرمود: هر کس او را نمی
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- چند
نکته- کانال وصال حق که مال اقایان وهابی است- که دراواخر بحث من رسیدم که دست
شیطان از پشت میبندد- میفرماید تمام زنان پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله
والسلم در قیامت همان زنان پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم هستند وتمام
اصحاب  درقیامت همان اصحاب رسول اکرم
صلواته الله علیه واله والسلم هستنداگر کسی تصور کند که خداوندمنان بخاط علاقه به
حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم انهارهنوز
تداوم دشمنی عایشه با اهل بیت علیهم السلام
علامه بیاضی عاملی و ملا طاهر قمی رضوان الله علیهما از علمای بزرگ شیعه روایت کرده‌اند:
روى سعید بن المسیب عن وهب أن فاطمة لما زفت إلى علی علیه السلام قالت نسوة الأنصار: أبوها سید الناس، فقال النبی صلى الله علیه وآله: قلن: وبعلها ذو الشدة و لبأس، فلم یذكرن علیا فقال فی ذلك فقلن: منعتنا فقلن: منعتنا عائشة. فقال ما تدع عائشة عداوتنا أهل البیت.
زمانی که حضرت فاطمه علیها السلام را به حجله‌ی امیر المومنین ع

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها